Are you in the right place?
Select country
- Poland - PL
- France - EUR
- Finland - EUR
- Italy - EUR
- Spain - EUR
- Germany - EUR
- Denmark - DKK
- Sweden - SEK
- Austria - EUR
- Belgium - EUR
- Bulgaria - EUR
- Cyprus - EUR
- Czech Republic - EUR
- Estonia - EUR
- Greece - EUR
- Hungary - EUR
- UK - GBP
- Ireland - EUR
- Latvia - EUR
- Lithuania - EUR
- Luxembourg - EUR
- Malta - EUR
- Netherlands - EUR
- Norway - NOK
- Portugal - EUR
- Romania - EUR
- Rest of World - EUR
- Slovakia - EUR
- Slovenia - EUR
- Switzerland - EUR
Här listar vi vanliga frågor och svar som vi på GPLSHOP får av er kunder. Hittar ni inte det ni söker här så kontakta vår kundtjänst så hjälper vi er.
Allmänt
Vilka öppettider har ni?
Måndag-Fredag: 08.00-17.00
Lördagar: 10.00-14.00
Söndagar: Stängt
Röda dagar: Stängt
Hur lång ångerrätt har jag?
Vi erbjuder 30 dagars ångerrätt enl. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Varan ska returneras i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning. Om produkten är plomberad får denna inte vara bruten.
Om plomberingen är bruten vid retur så anses varan vara brukad och vi förbehåller oss rätten att göra prisavdrag på varan motsvarande varans värdeminskning.
Du som kund står för returfrakten och måste vid förfrågan kunna bevisa att du skickat produkten, så be alltid om ett kvitto från fraktbolaget.
Har ni samma priser i butik som online?
Ja, vi har samma priser både i butik och online.
Har ni någon fysisk butik?
Ja, vår fysiska butik finner ni i Hisings Backa, Göteborg. Vi ligger längs med E6an på Transportgatan 39.
Vilka länder skickar ni till?
Vi skickar world-wide.
Jag har problem att genomföra en beställning, vad ska jag göra?
Prova gärna att välja ett annat betalsätt eller kontakta vår kundtjänst på telefon, mail eller chatt så hjälper vi dig.
Jag hittar inte rätt reservdel, vem kan jag kontakta?
Kontakta vår kundtjänst via chatt, mail eller telefon så hjälper vi dig hitta den del du söker.
När får jag pin-koden till min Automower?
Om du köper en Automower av oss online så skickas pin-koden till dig via email samtidigt som roboten lämnar vårt lager.
Håll utkik i din e-mail inkorg!
Frakt & Leverans
Vilka fraktalternativ finns?
Vi erbjuder frakt med PostNord eller DHL. Fraktalternativen baseras alltid på paketets storlek och vikt.
Postnord - Mypack Collect går direkt till ombud, Mypack Home levereras hem till dig med bud och varubrev hamnar i brevlåda/dörr.
DHL - Home Delivery levereras hem till dig med bud och Service point går direkt till ombud.
Kan man beställa från er och skicka till annan mottagare?
Ja, det kan man. Ange din avvikande leveransadress i fältet i kassan.
När skickar ni mitt paket?
Normalt skickas din order inom ett dygn(helgfria vardagar). Detta förutsatt att vi har varan i lager.
Finns inte varan i lager vid beställningstillfället så tar det oftast 48h innan ditt paket lämnar vårt lager.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket från ombudet?
Om paketet aldrig hämtas från ditt ombud går det i automatisk retur till oss efter 14(Postnord 7) dagar. Vi tar för detta ut en hanteringsavgift på 300 kronor. Ett outlöst paket betraktas inte som utnyttjande av ångerrätt.
Hur lång är liggetiden hos ombud?
Liggetiden för PostNords ombud är 7 dagar. Detta kan utökas kostnadsfritt till 14 dagar av dig som mottagare. Detta görs genom att kontakta PostNords kundtjänst.
För DHL gäller 14 dagar från att paketet anlänt till ombud.
Hur kan jag spåra mitt paket?
När vi har behandlat och skickat din order så får du en spårningslänk via email där du kan följa ditt paket.
Vad kostar frakten?
Våra fraktkostnader är baserade på vikt och storlek på produkter. Vi har en fraktfri gräns om leveransen kan gå via ombud vid 1995:-.
Ombud: Upp till 20kg & upp till 1,4m långt. DHL Servicepoint. 89:-, PostNord Collect. 89:-.
Varubrev: Upp till 150g. 49:-
PostNord Mypack Home: Fraktfritt från 3119:-, annars 249:-.
Ni ser alltid alla tillgängliga fraktalternativ och kostnader i kassan.
Order & Betalning
Hur kan jag betala?
Hos oss kan du betala enkelt via Swish, faktura/delbetalning, banköverföring via Walley eller betala med ditt VISA eller Mastercard-kort.
Behöver jag ett konto för att handla?
Nej, ett kundkonto krävs inte för att handla hos oss. Dock får man orderhistorik sparad på sitt kundkonto om man har ett sådant.
Jag saknar SMS-avisering för min order, hur gör jag?
Har du råkat ange felaktigt telefonnummer för avisering, eller rent av aldrig mottagit den?
Inga problem, du kan alltid hämta ut din leverans med hjälp av din legitimation och de fyra sista siffrorna i ditt försändelse-ID.
Hur vet jag att min beställning har gått igenom?
En orderbekräftelse ska ha skickats till din inkorg när ordern är bekräftad. Om du inte har mottagit ett mail med orderbekräftelse, kontakta vår kundtjänst.
Retur & reklamation
Hur går man till väga vid en reklamation?
Om du har fått en defekt eller fel vara bör du göra en reklamation.
Kontakta kundtjänst via formuläret och ange ordernummer samt beskriv ditt ärende. Om din produkt är fraktskadad så bör ni skicka med bilder på produkten. Detta kommer underlätta och spara tid för alla parter.
Hur gör jag för att byta vara?
Önskar du att byta ut din vara för att du råkat beställa fel? Eller tyckte att storleken inte var bra? Kontakta oss om att du vill nyttja öppet köp. Skicka tillbaka den vara du vill returnera och beställ sedan rätt från vår hemsida.
Vi återbetalar dig för varan du vill byta ut när vi mottagit den.
Min produkt har slutat fungera under garantitiden. Hur gör jag?
Husqvarnas produkter kan lämnas in för reparation/service hos alla auktoriserade verkstäder, oavsett var ni köpt er produkt.
Kan jag lämna in min retur i butiken trots att jag handlat på nätet?
Absolut, det går bra. Återbetalning sker dock med samma betalsätt som när ni gjorde ordern.
Vad gör jag om mitt paket är transportskadat?
Synliga/osynliga: Synlig transportskada ska omedelbart reklameras till chauffören innan kund kvitterar varorna. Därefter reklamerar kund till vår kundtjänst. Har man inte reklamerat en synlig skada vid mottagande så utgår ingen ersättning. Osynlig tranportskada ska anmälas senast fem arbetsdagar efter kvitterad leverans direkt till vår kundtjänst Efter denna tid utgår ingen ersättning.
Vid alla former av transportskador kräver vi att vår kundsupport får fotodokumentation på skadan.
Via ombud: Är din försändelse skadad vid uthämtning, neka mottagande och be ombud göra reklamation till transportören. Kontakta sedan vår kundtjänst för att reklamera direkt till oss.
Hur länge har ni öppet köp?
Vi har öppet köp i 30 dagar från det att du tog emot/hämtade ut din produkt. Öppet köp gäller ej på brutna förpackningar eller på produkter som specialbeställts som tex Husqvarna Automower dekal-set
Hur genomför man en retur?
Returen av paket skickas med valfri transportör till den adress som framgår av returblanketten. Vi har ingen möjlighet att hämta paket på utlämningsställen, om detta sker så drar vi av 300kr på återbetalningsbeloppet. Så för er och vår skull, skicka retur som ett företagspaket.
Vad kostar en retur?
Ni själva står för frakten vid ånger. Ni väljer vilket fraktbolag ni vill skicka med, viktigt är dock att det skickas som företagspaket. Har vi skickat fel produkt så står vi självklart för frakten och bistår er med en returfraktsedel.
Hur lång tid tar en retur?
Vi reserverar oss för upp till 7 dagar från det att returen når oss tills det att den blir hanterad. Men normalt så sker detta redan inom 48 timmar.
Allmänt
Vilka öppettider har ni?
Måndag-Fredag: 08.00-17.00
Lördagar: 10.00-14.00
Söndagar: Stängt
Röda dagar: Stängt
Hur lång ångerrätt har jag?
Vi erbjuder 30 dagars ångerrätt enl. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Varan ska returneras i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning. Om produkten är plomberad får denna inte vara bruten.
Om plomberingen är bruten vid retur så anses varan vara brukad och vi förbehåller oss rätten att göra prisavdrag på varan motsvarande varans värdeminskning.
Du som kund står för returfrakten och måste vid förfrågan kunna bevisa att du skickat produkten, så be alltid om ett kvitto från fraktbolaget.
Har ni samma priser i butik som online?
Ja, vi har samma priser både i butik och online.
Har ni någon fysisk butik?
Ja, vår fysiska butik finner ni i Hisings Backa, Göteborg. Vi ligger längs med E6an på Transportgatan 39.
Vilka länder skickar ni till?
Vi skickar world-wide.
Jag har problem att genomföra en beställning, vad ska jag göra?
Prova gärna att välja ett annat betalsätt eller kontakta vår kundtjänst på telefon, mail eller chatt så hjälper vi dig.
Jag hittar inte rätt reservdel, vem kan jag kontakta?
Kontakta vår kundtjänst via chatt, mail eller telefon så hjälper vi dig hitta den del du söker.
När får jag pin-koden till min Automower?
Om du köper en Automower av oss online så skickas pin-koden till dig via email samtidigt som roboten lämnar vårt lager.
Håll utkik i din e-mail inkorg!
Frakt & Leverans
Vilka fraktalternativ finns?
Vi erbjuder frakt med PostNord eller DHL. Fraktalternativen baseras alltid på paketets storlek och vikt.
Postnord - Mypack Collect går direkt till ombud, Mypack Home levereras hem till dig med bud och varubrev hamnar i brevlåda/dörr.
DHL - Home Delivery levereras hem till dig med bud och Service point går direkt till ombud.
Kan man beställa från er och skicka till annan mottagare?
Ja, det kan man. Ange din avvikande leveransadress i fältet i kassan.
När skickar ni mitt paket?
Normalt skickas din order inom ett dygn(helgfria vardagar). Detta förutsatt att vi har varan i lager.
Finns inte varan i lager vid beställningstillfället så tar det oftast 48h innan ditt paket lämnar vårt lager.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket från ombudet?
Om paketet aldrig hämtas från ditt ombud går det i automatisk retur till oss efter 14(Postnord 7) dagar. Vi tar för detta ut en hanteringsavgift på 300 kronor. Ett outlöst paket betraktas inte som utnyttjande av ångerrätt.
Hur lång är liggetiden hos ombud?
Liggetiden för PostNords ombud är 7 dagar. Detta kan utökas kostnadsfritt till 14 dagar av dig som mottagare. Detta görs genom att kontakta PostNords kundtjänst.
För DHL gäller 14 dagar från att paketet anlänt till ombud.
Hur kan jag spåra mitt paket?
När vi har behandlat och skickat din order så får du en spårningslänk via email där du kan följa ditt paket.
Vad kostar frakten?
Våra fraktkostnader är baserade på vikt och storlek på produkter. Vi har en fraktfri gräns om leveransen kan gå via ombud vid 1995:-.
Ombud: Upp till 20kg & upp till 1,4m långt. DHL Servicepoint. 89:-, PostNord Collect. 89:-.
Varubrev: Upp till 150g. 49:-
PostNord Mypack Home: Fraktfritt från 3119:-, annars 249:-.
Ni ser alltid alla tillgängliga fraktalternativ och kostnader i kassan.
Order & Betalning
Hur kan jag betala?
Hos oss kan du betala enkelt via Swish, faktura/delbetalning, banköverföring via Walley eller betala med ditt VISA eller Mastercard-kort.
Behöver jag ett konto för att handla?
Nej, ett kundkonto krävs inte för att handla hos oss. Dock får man orderhistorik sparad på sitt kundkonto om man har ett sådant.
Jag saknar SMS-avisering för min order, hur gör jag?
Har du råkat ange felaktigt telefonnummer för avisering, eller rent av aldrig mottagit den?
Inga problem, du kan alltid hämta ut din leverans med hjälp av din legitimation och de fyra sista siffrorna i ditt försändelse-ID.
Hur vet jag att min beställning har gått igenom?
En orderbekräftelse ska ha skickats till din inkorg när ordern är bekräftad. Om du inte har mottagit ett mail med orderbekräftelse, kontakta vår kundtjänst.
Retur & reklamation
Hur går man till väga vid en reklamation?
Om du har fått en defekt eller fel vara bör du göra en reklamation.
Kontakta kundtjänst via formuläret och ange ordernummer samt beskriv ditt ärende. Om din produkt är fraktskadad så bör ni skicka med bilder på produkten. Detta kommer underlätta och spara tid för alla parter.
Hur gör jag för att byta vara?
Önskar du att byta ut din vara för att du råkat beställa fel? Eller tyckte att storleken inte var bra? Kontakta oss om att du vill nyttja öppet köp. Skicka tillbaka den vara du vill returnera och beställ sedan rätt från vår hemsida.
Vi återbetalar dig för varan du vill byta ut när vi mottagit den.
Min produkt har slutat fungera under garantitiden. Hur gör jag?
Husqvarnas produkter kan lämnas in för reparation/service hos alla auktoriserade verkstäder, oavsett var ni köpt er produkt.
Kan jag lämna in min retur i butiken trots att jag handlat på nätet?
Absolut, det går bra. Återbetalning sker dock med samma betalsätt som när ni gjorde ordern.
Vad gör jag om mitt paket är transportskadat?
Synliga/osynliga: Synlig transportskada ska omedelbart reklameras till chauffören innan kund kvitterar varorna. Därefter reklamerar kund till vår kundtjänst. Har man inte reklamerat en synlig skada vid mottagande så utgår ingen ersättning. Osynlig tranportskada ska anmälas senast fem arbetsdagar efter kvitterad leverans direkt till vår kundtjänst Efter denna tid utgår ingen ersättning.
Vid alla former av transportskador kräver vi att vår kundsupport får fotodokumentation på skadan.
Via ombud: Är din försändelse skadad vid uthämtning, neka mottagande och be ombud göra reklamation till transportören. Kontakta sedan vår kundtjänst för att reklamera direkt till oss.
Hur länge har ni öppet köp?
Vi har öppet köp i 30 dagar från det att du tog emot/hämtade ut din produkt. Öppet köp gäller ej på brutna förpackningar eller på produkter som specialbeställts som tex Husqvarna Automower dekal-set
Hur genomför man en retur?
Returen av paket skickas med valfri transportör till den adress som framgår av returblanketten. Vi har ingen möjlighet att hämta paket på utlämningsställen, om detta sker så drar vi av 300kr på återbetalningsbeloppet. Så för er och vår skull, skicka retur som ett företagspaket.
Vad kostar en retur?
Ni själva står för frakten vid ånger. Ni väljer vilket fraktbolag ni vill skicka med, viktigt är dock att det skickas som företagspaket. Har vi skickat fel produkt så står vi självklart för frakten och bistår er med en returfraktsedel.
Hur lång tid tar en retur?
Vi reserverar oss för upp till 7 dagar från det att returen når oss tills det att den blir hanterad. Men normalt så sker detta redan inom 48 timmar.